Od dzisiaj Facebook to Meta

Facebook ogłosił, że zmienia nazwę na Meta. Marka Oculus zostanie wycofana, a linia produktów Quest stanie się Meta Quest. Facebook coraz częściej sygnalizuje zmianę w kierunku swoich wybiegających w przyszłość wysiłków metaverse, a dziś zmiana ta zakończyła się całkowitym rebrandingiem firmy.

Odtąd firma będzie działać pod nazwą Meta, podczas gdy nazwa Facebook będzie zarezerwowana konkretnie dla platformy społecznościowej VR firmy, wraz z innymi produktami, takimi jak Instagram i WhatsApp.

Celem, jak twierdzi firma, jest dostosowanie nazwy do jej głównego celu, jakim jest zbudowanie metawersu – rodzaju wciągającego Internetu, w który firma całym sercem wierzy, że jest przyszłością komunikacji i interakcji międzyludzkich.

Marka Oculus, która istniała obok innych produktów firmy, zostanie wycofana, aby umożliwić firmie metaverse i XR pozycjonowanie pod nazwą Meta jako marka macierzysta.

Oculus został przejęty przez Meta w 2014 roku i po kilku latach względnej niezależności zaczął stopniowo łączyć się z firmą. Decyzja o przeniesieniu nazwy Oculus do Meta ostatecznie oznacza symboliczny koniec dla firmy, która była częściowo odpowiedzialna za ponowne rozbudzenie branży VR, jaką znamy dzisiaj.

Wiodący produkt Oculus Quest, stanie się Meta Quest na początku 2022 roku. Inne właściwości marki „Oculus”, takie jak aplikacja na smartfony Oculus, w odpowiednim czasie staną się aplikacją Meta Quest.

Obecny Facebook Reality Labs będzie funkcjonował jako Meta Reality Labs. Aplikacje społecznościowe VR firmy stopniowo przechodzą pod marką Meta Horizon, która obejmuje teraz Horizon Worlds, Horizon Workroom, Horizon Venues i nowo ogłoszony Horizon Home, który wzbogaci przestrzeń domową Quest o funkcje społecznościowe.

4.11.2021
Źródło RoadtoVR