Tafi Avatars VRChat Edition  Tafi Avatars VRChat EditionMozilla Hubs

Tworzenie awatarów VR

Tworzenie awatarów dla aplikacji społecznościowych VR.
Wraz z rosnącym wykorzystaniem społecznościowych wirtualnych światów i przestrzeni, rośnie zapotrzebowanie na stworzenie własnego awatara. Taka możliwość dają nam dwie aplikacje VRChat i Mozilla Hubs, które nie wymagają użycia narzędzi na poziomie programisty.
Tafi Avatars VRChat Edition to bezpłatna aplikacja, która pozwala skonfigurować i zbudować awatar VRChat. Dzięki Tafi ma się kontrolę nad właściwościami ciała awatara (takimi jak wzrost, kształt ciała, kolor skóry, kształt głowy, kolor oczu, fryzura itp.), także odzież i akcesoria (tj. koszule, spodnie, buty, czapki, tatuaże, kolczyki itp.).
Aplikacja korzysta z modelu „freemium”, który pozwala wybierać spośród szeregu bezpłatnych opcji. Można również skorzystać z opcji płatnych, do tego celu służy waluta premium. Gdy skończymy budować swój awatar w kreatorze Tafi, możemy połączyć aplikację z kontem VRChat, a następnie przesłać nowo utworzony awatar bezpośrednio na swoje konto w celu użycia. Awatary Tafi są automatycznie optymalizowane do pracy zarówno z wersją VRChat na PC, jak i Quest, są również w pełni przygotowane do animacji IK, ust i oczu.
Ready Player Me to darmowy internetowy program do tworzenia awatarów, który pozwala tworzyć awatary, które można łatwo importować do Mozilla Hubs lub przenosić do innych aplikacji obsługujących format plików glb.
Kreator awatarów Ready Player Me działa zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Pracę zaczynamy od zrobienia autoportretu lub przesłania zdjęcia, które stanowią podstawę dla awatara. Teraz można zdefiniować takie cechy, jak włosy, brwi, kolor oczu, okulary i koszula. Liczba opcji jest na razie dość ograniczona.
Po zakończeniu tworzenia awatara VR otrzymujemy link do pobrania modelu w formacie .glb. Istnieje również prosty zestaw instrukcji dotyczących importowania modelu do Mozilla Hubs.
Gotowe awatary Player Me dają obecnie tylko głowę i klatkę piersiową, co oznacza, że nie są przystosowane do IK całego ciała lub innych animacji, takich jak śledzenie ręki.

Dodano: 4.06.2020