XRspace Mova  XRspace Mova kino  XRspace Mova klub nocny

XRspace – masowa społeczność VR
XRspace to kompleksowa platforma społecznościowa VR zawierająca sprzęt, oprogramowanie, treści i usługi. Jej celem jest przybliżenie XR masom poprzez „zdefiniowanie na nowo, jak ludzie łączą się, utrzymują kontakty towarzyskie i współpracują w wirtualnym świecie”.

Wyświetlacz XRspace Mova montowany na głowie (HMD) jest reklamowany jako pierwszy na świecie mobilny zestaw VR VR 5G i jest zasilany przez platformę Qualcomm Snapdragon 845 Mobile XR. Co najważniejsze, nie potrzebuje żadnych dodatkowych kontrolerów do nawigacji w wirtualnym świecie. Całkowicie polegając na ruchach rąk i gestach XRspace Mova jest w pełni samowystarczalną jednostką.
VR do tej pory był głównie branża gier, choć inne branże, takie jak opieka zdrowotna zaczęły stopniowo zauważać zalety tego rozwiązania. Wielu deweloperów jest przekonanych, że VR potrzebuje społecznych doświadczeń, jeśli chce się rozwijać. Dlatego Facebook wprowadził w ubiegłym roku Horizon, świat VR zaprojektowany dla zestawów Oculus, który pozwala ludziom spotykać się z przyjaciółmi i nieznajomymi, tworzyć osobiste przestrzenie, grać w gry, i więcej.

W podobny sposób XRspace uruchamia XRspace Manova, wirtualny świat wypełniony interaktywnymi i społecznościowymi treściami z zakresu edukacji, gier, zdrowia, rozrywki i innych. W Manova ludzie mogą organizować spotkania robocze, uczyć się w wirtualnych klasach, spacerować po centrum miasta, odwiedzać plażę, chodzić do kina, a nawet tańczyć w nocnym klubie.
XRspace przedstawia Manovę jako platformę rzeczywistości społecznej, która wykracza poza przestrzeń i czas, a każdego użytkownika reprezentują awatary całego ciała, które wyglądają jak oni. Co więcej, sportowe czujniki optyczne Mova HMD w połączeniu z zastrzeżoną technologią skanowania, która może interpretować gesty dłoni i analizować rzeczywiste miejsca w celu odtworzenia fizycznych lokalizacji w aplikacji VR.

Aby uruchomić platformę, XRspace pozyskał wsparcie wielu partnerów z branży technologicznej, telekomunikacyjnej i kreatywnej, w tym Qualcomm, Deutsche Telekom, tajwańskiej Chunghwa Telecom, GQ, Vogue i Getty. XRspace nawiązał również współpracę z takimi partnerami z branży nieruchomości, jak tajwański YC House, aby umożliwić oglądanie domu w VR, przy czym użytkownicy mogą swobodnie poruszać się po domu poza wstępnie zdefiniowanymi trasami, które są zazwyczaj narzucone przez zdjęcia i filmy 360 stopni.
COVID-19 ma ogromny wpływ na globalny kryzys. To jednocześnie czas rozkwitu VR. W wyniku pandemii zapisy na kursy online gwałtownie wzrosły, startupy telezdrowia przyniosły duże zyski, sektor budowlany stoi u progu ogromnej transformacji cyfrowej, a znane firmy, takie jak Twitter i Facebook zobowiązuje się do ustaleń dotyczących pracy zdalnej.

COVID-19 rozpocznie rewolucję VR, można śmiało powiedzieć, że następny rok lub dwa mogą być owocnym czasem dla VR, ponieważ realne sale wykładowe, sale gimnastyczne i kina będą prawdopodobnie podlegać znaczącym środkom dystansu społecznego. XRspace obsługuje każdy z tych scenariuszy.

Dodano: 28.05.2020
Źródło:Venturebeat