Ray-Ban Meta Glasses

Ray-Ban i Meta wypuściły, na razie tylko w USA swoje inteligentne okulary drugiej generacji z funkcją rozpoznawania obiektów w wersji beta. Opcja umożliwia podłączenie kamery urządzenia do funkcji rozpoznawania obiektów opartej na AI a częściowo wspieranej przez Bing Microsoftu.

Ray-Ban Meta Glasses na rynku pojawiły się w październiku. Są kontynuacją drugiej generacji okularów Ray-Ban Stories z Facebooka, które ukazały się w 2021 r. Obecnie oferują więcej możliwości takich jak ulepszony aparat, dźwięk, mają więcej opcji projektowania.

Wprowadzanie danych jest obsługiwane przez asystenta głosowego lub poprzez proste dotknięcie okularów w celu zrobienia zdjęć, nagrywania filmów i słuchania muzyki.

Meta w ramach współpracy z Microsoft we wrześniu 2023 r. wprowadziła funkcję chatbota opartą na technologii Bing użytkownikom WhatsApp, Messenger i Instagram w USA, umożliwiając użytkownikom wykonywanie podstawowych interakcji tekstowych i generowanie obrazów za pomocą sztucznej inteligencji.

29.12.2023