HaptX wprowadza na rynek rękawice dotykowe True-Contact do VR i robotyki.

HaptX, firma z siedzibą w San Luis Obispo w Kalifornii, która koncentruje się na wprowadzaniu realistycznej technologii haptycznej do VR, wypuściła HaptX Gloves DK2, zaawansowane rękawice dotykowe z technologią „prawdziwego kontaktu”.
Każda rękawica posiada ponad 130 punktów dotykowego sprzężenia zwrotnego, co obiecuje znacznie bardziej realistyczne interakcje niż te oferowane przez standardowe wibracje i sprzężenie zwrotne siły. Ta dotykowa informacja zwrotna fizycznie naciska w głąb skórę do 2 mm, symulując uczucie dotykania prawdziwych obiektów.

Opatentowana skóra mikroprzepływowa HaptX składa się z setek maleńkich kanałów powietrznych przypominających pęcherzyki siłowników pneumatycznych, osadzonych w elastycznej, inteligentnej tkaninie na bazie silikonu. Kiedy dłoń dotyka wirtualnego obiektu, SDK określa siłę nacisku i geometrię powierzchni obiektu i przekształca to w obraz dokładnie tego, jak skóra byłaby zdeformowana w każdym ze 133 punktów kontaktu na rękawicę, tak jakby wirtualny obiekt był prawdziwy.
Tego typu hiperrealistyczne interakcje są możliwe dzięki zastosowaniu „skóry mikroprzepływowej”. Sztuczna skóra składająca się ze 130 elastycznych siłowników dotykowych zapewnia sprzężenie zwrotne „prawdziwego kontaktu”, aktywując specjalne siłowniki dotykowe w rękawicy, podczas dotyku w świecie VR.

HaptX wykorzystuje również magnetyczne śledzenie ruchu, zastrzeżony system przechwytywania ruchu z sub-milimetrową precyzją, 30 DoF (stopni swobody) na dłoń i bez opóźnień lub okluzji. Razem tworzy to zindywidualizowany, fizycznie dokładny model dłoni VR i renderuje awatara całego ciała dla lepszego zanurzenia.
Według HaptX, rękawice DK2 zostały zaprojektowane specjalnie do treningu i symulacji, a także projektowania przemysłowego i robotyki. Realistyczne haptyczne sprzężenie zwrotne umożliwia wykonywanie niebezpiecznych zadań bez ponoszenia ryzyka przez człowieka. W połączeniu z technologią telerobotyczną można pracować nad projektem zdalnie z całego świata.  

HaptX nawiązał już partnerstwa z firmami z listy Fortune 500, a także agencjami rządowymi na całym świecie, które wykorzystują rękawice HaptX do szkolenia swoich pracowników.
Rękawice HaptX DK2 mogą być niesamowitym narzędziem do fizjoterapii, PTSD, aktywności sensorycznych, leczenia fobii, edukacji, rozrywki, eSportu i społecznościowej VR. Są już używane w świecie medycyny do szkolenia chirurgów.

16.02.2021
Źródło: roadtovr