NVIDIA wdraża technologię CloudXR na platformach AWS, Microsoft Azure i Google Cloud.

Nvidia poinformowała, że technologia CloudXR jest już dostępna w Amazon Web Services, a wkrótce będzie dostępna zarówno w chmurze Microsoft Azure, jak i w Google Cloud. Oznacza to, że usługa będzie dostępna na trzech wiodących platformach przetwarzania w chmurze, znacznie zwiększając dostęp do funkcji AR i VR renderowanych w chmurze dla firm tworzących aplikacje chmurowe. Nvidia twierdzi również, że pracuje nad przeniesieniem CloudXR do Tencent Cloud.
CloudXR to wyspecjalizowane rozwiązanie spełniające wyjątkowe wymagania dotyczące opóźnień i wydajności strumieniowania VR i AR.
Nvidia twierdzi, że system CloudXR może przesyłać strumieniowo dowolną zawartość SteamVR do użytkowników końcowych w systemach Windows lub Android bez żadnych specjalnych modyfikacji aplikacji przesyłanej strumieniowo. Mogą to być gry i treści rozrywkowe lub treści korporacyjne i produktywne, takie jak wysokiej klasy wizualizacje 3D lub aplikacje do projektowania immersyjnego.
Nvidia oferuje aplikacje klienckie CloudXR na komputery PC, urządzenia HoloLens 2, urządzenia Android VR (w tym Oculus Quest) i urządzenia z systemem Android AR.
Nvidia poinformowała również, że wkrótce uruchomi CloudXR 2.1, który będzie obsługiwał iOS, umożliwiając iPhone'om i iPadom strumieniowe przesyłanie wysokiej jakości treści AR z chmury.
Oprócz wdrożenia CloudXR na głównych platformach przetwarzania w chmurze, Nvidia oferuje również pakiet SDK dla usługi, który umożliwia firmom uruchamianie funkcji na ich własnych serwerach w razie potrzeby.

14.04.2021
Źródło: roadtovr