

The 5DT Data Glove Ultra meets the stringent demands of motion capture and animation professionals. It offers convenience, ease of use, small size and multiple application drivers.
Main features:
- Advanced sensor technology
- Comfort
- High resolution (minimum 10 bit bending resolution)
- Bundled software
- Wide app support
- One size fits many hands
- Platform independent - USB or serial interface
- High update frequency
- Wireless version available (5DT Ultra Wireless Kit)
- Automatic calibration
- Cross-platform SDK (Windows, Linux and Mac)
- Built-in processor
- Quick hot release connection.
Basic and extended versions
The 5DT Data Glove Ultra is available in 2 variants, with 5 or 14 sensors per glove. The 5DT Data Glove 5 Ultra measures the finger flexion (1 sensor per finger) of the user's hand. The 5DT Data Glove 14 Ultra measures finger flexion (2 sensors per finger) as well as interdigital abduction.
Multi-Platform Software Development Kits
- Windows (XP, Vista, Windows 7) (both C++ & C#)
- Linux (C++ only)
- Mac OSX
Plugin Support
- Support for the latest Autodesk MotionBuilder (available as an option)
- 3D Max Studio 6 plug-in (available in unsupported beta)
rękawice haptyczne, rękawice VR, haptyka, dotykowe sprzężenie zwrotne, wirtualna rzeczywistość, rzeczywistość mieszana, rękawice do gogli VR, multimodalne rękawice haptyczne, doświadczenie XR, realistyczne dotykowe sprzężenie zwrotne, szkolenia XR, prototypowanie wirtualne, cyfrowa sztuka, immersyjne doświadczenia marketingowe, immersyjne doświadczenia, imersja, czujniki śledzące ruch, śledzenie ruchu, haptic gloves, VR gloves, haptics, haptic feedback, virtual reality, mixed reality, VR headset gloves, multimodal haptic gloves, XR experience, realistic haptic feedback, XR training, virtual prototyping, digital art, immersive marketing experiences, immersive experiences, immersion, motion tracking sensors, motion tracking,haptische Handschuhe, VR-Handschuhe, Haptik, haptisches Feedback, virtuelle Realität, gemischte Realität, VR-Headset-Handschuhe, multimodale haptische Handschuhe, XR-Erlebnis, realistisches haptisches Feedback, XR-Training, virtuelles Prototyping, digitale Kunst, immersive Marketingerlebnisse, immersive Erlebnisse, Immersion, Bewegungsverfolgungssensoren, Bewegungsverfolgung,MOCAP, system śledzenia ruchu, system przechwytywania ruchu, analiza biomechaniczna, produkcja wirtualna, symulacja VR, śledzenie obiektów w wirtualnej rzeczywistości, motion tracking system, motion capture system, biomechanical analysis, virtual production, VR simulation, object tracking in virtual reality,Bewegungsverfolgungssystem, Bewegungserfassungssystem, biomechanische Analyse, virtuelle Produktion, VR-Simulation, Objektverfolgung in der virtuellen Realität,